Bluesound

Mitenkähän jumin saan aikaseksi jos vedän Noden factory resettiin ja se ei saa sittenkään yhteyksiä mihinkään?
Vanhakin laite?
Jos olisi virtalähderemontin tarpeessa?
Millä muuten ohjailet tuota?
Kun nilläkin versioilla voi olla jotakin vaikutusta.
Itsellä N130 3.20.45 ja win 10 appi 3.20.5
Sen ohjausoftan helpin kautta on pakotettavissa upgrade check niin laitteelle kuin ohjaussoftallekin.


T: Vesku
 
Vanhakin laite?
Jos olisi virtalähderemontin tarpeessa?
Millä muuten ohjailet tuota?
Kun nilläkin versioilla voi olla jotakin vaikutusta.
Itsellä N130 3.20.45 ja win 10 appi 3.20.5
Sen ohjausoftan helpin kautta on pakotettavissa upgrade check niin laitteelle kuin ohjaussoftallekin.


T: Vesku
Vähän eilen nopeasti kirjottelin niin tässä selkeytystä. Kaksi ongelmaa siis:
1. Noden Upgrade tarkistus ei onnistu. Ilmottaa, että ei onnistu, kokeile myöhemmin uudestaan.
2. Qobuz löytää kaikki soittolistani BluOS controllerista käytettynä, mutta kaikki biisit antavat Bad Requestin (koodi vaihtuu joka kerta)

Spotify ja nettiradiot toimii.

Ei tietoa laitteen iästä ja en oikein nyt tiedä miten virtalähde näihin ongelmiin vaikuttaisi.
Olen nyt kokeillut Windows PC:llä ja Androidilla (versio 3.20.5).
BluOs versio 3.20.25. (lokakuulta 2022l
Vedin laitteelle factory resetin =>ei vaikutusta.

Netin ohjeet pyytää boottaamaan reitintä ja jos se ei toimi, konffaamaan DNS:n esim. 8.8.8.8 joka lienee googlen DNS. Kaikki nämä on nyt tehty, mutta ei muutosta asiaan.

Yritin jopa konfata puhelimen hotspottiin kiinni tuon Noden, mutta ei suostunut kytkeytymään.
 
^
Zoomailin vähä asiaa ja nyt vaikuttaa vian juurisyy olevan Qobuzin päässä.
Ainakin tuon mukaan pitäisi tehdä tiketti Qobuzille ja elää toivossa.
Joku oli saanut hetkellisen helpotuksen kirjautumalla ulos ja poistamalla Qobuzin Nodesta ja uudelleenasentamalla ja loggaamalla.
Siten sitten tiedä millä saat soittolistasi talteen sieltä, onnistuisiko ehkä windowsapilla?

T: Vesku
 
Ei tietoa laitteen iästä ja en oikein nyt tiedä miten virtalähde näihin ongelmiin vaikuttaisi.
Olen nyt kokeillut Windows PC:llä ja Androidilla (versio 3.20.5).
BluOs versio 3.20.25. (lokakuulta 2022l
Vedin laitteelle factory resetin =>ei vaikutusta.
On viimeisin versio ja tuo virtalähde oli vaan helppo heitto.
Toimiiko Qobuz muilla värkeillä, erityisesti tietokoneella?

T: Vesku
 
Sain Noden kiinni puhelimen tukariin ja toinen puhelin missä controllleri kiinni samaan verkkoon. Samat ongelmat eli ongelma ei ole reitittimessä. Tästähän nyt soppa syntyi.
 
Juu qobutsillekkin on menny tiketti ja Qobuz toimii muualla mainiosti. Olen logannut sisään ja ulos jo monta kertaa.

Yhden korjausohjeen löysin reitittimelle joka liittyisi ajan konffaamiseen, mutta en ainakaan vielä hokannut mistä säätää tota:https://support1.bluesound.com/hc/e...D-REQUEST-116965237-WHEN-ACCESSING-QOBUZ-bis-
Kaveri pakotti NTP-kyselyt omalle palvelimelleen joka ilmaisesti ei ollut ajassa oikein.
Sinänsä mitään korjauohjetta ei ollut.

Asiasta viidenteentoista, Telialla oli eilen jotain feelua verkoissaan, jonka takia minä jouduin eilen boottaamaan 4G-reitittimeni. Tämä taas aiheutti tänään sen ettei Node löytänyt omasta verkostani NAS:ia jotta voisi soittaa omia FLAC:a boottaamatta Nodea.

T: Vesku
 
Hmm, lueskelin muiden vastaavista ongelmista ja ainakin tuon päivitysongelman Bluesound ulkoistaa käyttäjän kytkimelle taikka verkkoon... Ehdottavat manuaalista päivitystä USBn kautta.

No näköjään myös Qobuzin ongelma on heidän mielestään Qobuzin selvitettävä. Hiukan ikävä käyttäjäkokemuksena kun jokaisen täytyy itse nuo selvittää eivätkä yhtiöt keskenään etsi ratkaisuja integraatio-ongelmiin. Tai noh, eivät ainakaan kerro niiden selvityksestä käyttäjille.
 
Hmm, lueskelin muiden vastaavista ongelmista ja ainakin tuon päivitysongelman Bluesound ulkoistaa käyttäjän kytkimelle taikka verkkoon... Ehdottavat manuaalista päivitystä USBn kautta.

No näköjään myös Qobuzin ongelma on heidän mielestään Qobuzin selvitettävä. Hiukan ikävä käyttäjäkokemuksena kun jokaisen täytyy itse nuo selvittää eivätkä yhtiöt keskenään etsi ratkaisuja integraatio-ongelmiin. Tai noh, eivät ainakaan kerro niiden selvityksestä käyttäjille.
Juuri aamulla päivittelin tikettiä, että tämä on niin selkeästi kahden toimijan välinen interoperability ongelma, että voisivat jutella hetken keskenään. Ongelma Qobutsin kanssa tuntuu olevan suht yleinen, mutta ratkaisua ei löydy mistään. Pommittelen nyt Bluesoundia ja Qobutsia tovin aiheesta.
 
Juuri aamulla päivittelin tikettiä, että tämä on niin selkeästi kahden toimijan välinen interoperability ongelma, että voisivat jutella hetken keskenään. Ongelma Qobutsin kanssa tuntuu olevan suht yleinen, mutta ratkaisua ei löydy mistään. Pommittelen nyt Bluesoundia ja Qobutsia tovin aiheesta.
Tsemppiä! Itsellä olisi vastaavassa tilanteessa lähtenyt tuo laite jo kiertoon ja hankkinut toimivan ratkaisun. 😁
 
Mjaahans, eihän tää Node 2 ihan heittämällä mennykkään. Joku vissiin omassa verkossa "jarruttaa". Spotify tosiaan toimi Connectilla heittämällä, mutta Qobutsi heittää bad requestia biiseistä. Sinällään näkee mun soittolistat, mutta ei lähde soittamaan. Lisäksi Noden päivitys ei onnistu, sanoo, että yritä myöhemmin uudelleen.
Node on kiinni piuhalla kytkimessä josta yhteys valokuitupurkkiin missä on dhcp. Yritin jo ohittaa firewallin Nodelle, mutta ei apuja. Hieman hämärä oli tuo kuitupurkin UI kun en osannu laittaa staattiseksi osotetta Nodelle.

Jos jotain ideoita niin saa heittää.
Joskus kyselit halpaa striimeriä jossain ketjussa. Kun luin tuota ylläolevaa postausta, en ymmärrä hölkäsenpöläystä.
Minulla Node 2i´ wifi-kortti sippasi, yhdistin reitittimestä ethernet-kaapelilla Nodeen ja siitä rca-kaapeleilla vahvistimeen.
Maahantuoja kertoi, että jos virtalähde on simahtanut Nodesta punainen valo vilkkuu tai palaa jatkuvasti.
 
Juu, tuli mieleen helppo testi: vaihda verkkokaapelia.
Harvoin vikaantuvat, mutta jokus kuitennii.
Ja jankkaan edelleen sitä, että kuuputsi toimii win-apilla?
Ja jos yrittää nodea päivittää, playeri sanoo No update available, controlloreri sanoo olevansa up to date kun on viimeisimmät.
Melkein myös tekisi mieli tarjota tuota kokeiluun:

T: Vesku
 
Onko Ransu tuo minun systeemini jotenkin väärä? Parempaan ei minun ymmärrys riittänyt.
 
Onko Ransu tuo minun systeemini jotenkin väärä? Parempaan ei minun ymmärrys riittänyt.
Ei missään nimessä ole, ole vaan iloinen että toimii!
Juuri aamulla päivittelin tikettiä, että tämä on niin selkeästi kahden toimijan välinen interoperability ongelma, että voisivat jutella hetken keskenään. Ongelma Qobutsin kanssa tuntuu olevan suht yleinen, mutta ratkaisua ei löydy mistään. Pommittelen nyt Bluesoundia ja Qobutsia tovin aiheesta.
Tuo mun kommentti oli enemmän tuonne @AnttiHar -suuntaan, olisi kai pitänyt lainata jotain viestiä, niikuin nyt.

T: Vesku
 
Minun postauksesta AnttiHar´lle sai varmaan sellaisen kuvan, että jotenkin arvostelisin. En suinkaan.
Lähinnä kyse omasta turhautumisesta. No, oma systeemi on minulle helpoin. Kulkekoon bitit suuntaan tai toiseen.
 
Minun postauksesta AnttiHar´lle sai varmaan sellaisen kuvan, että jotenkin arvostelisin. En suinkaan.
Lähinnä kyse omasta turhautumisesta. No, oma systeemi on minulle helpoin. Kulkekoon bitit suuntaan tai toiseen.
Joo ei mitään kuvia täällä👍. Sillon aikoinaan kakkossettiin etsi halpaa vehjasta ja Aryllicin sillon sinne laitoin.

Kiitos kaikille ehdotuksista, mutta tää mun hässäkkä Noden ja Qobutsin kanssa pitää selvittää tuolla toisaalla. Jos selviää niin ilmottelen sitten tännekkin.
 
Joo ei mitään kuvia täällä👍. Sillon aikoinaan kakkossettiin etsi halpaa vehjasta ja Aryllicin sillon sinne laitoin.

Kiitos kaikille ehdotuksista, mutta tää mun hässäkkä Noden ja Qobutsin kanssa pitää selvittää tuolla toisaalla. Jos selviää niin ilmottelen sitten tännekkin.
No niin. Tässähän kävi niin, että Bluesoundilla petti pokeri ensimmäisenä ja sovittiin tälle iltaa puhelu ja etäyhteys heidän kanssaan. Pitkään asiaa tutkittiin yhdessä ja etänä ei saanut uutta softaa sisään, mutta lopulta pistettiin USB tikulla uusi softa Nodeen ja kappas Qobuz toimii ja kaikki toimii.

Tunnusti kyllä, että mitään korjausta ei pitäisi olla softaversioissa, mutta niin vain toimii. Toki eihän tuo varmaan tarvitse kun filesysteemin uudelleen struktoroinnin niin voi tulla kuntoon.

Pakko kuitenkin nostaa Bluesoundille hattua tämmösestä toiminnasta, että jenkeistä asti soitellaan ja avitetaan yksittäistä harrastajaa. 💪

Nyt ruvetaan fiilistelee miltä tuntuu BluOSsin kautta Qobutsin käyttö..
 
No niin. Tässähän kävi niin, että Bluesoundilla petti pokeri ensimmäisenä ja sovittiin tälle iltaa puhelu ja etäyhteys heidän kanssaan. Pitkään asiaa tutkittiin yhdessä ja etänä ei saanut uutta softaa sisään, mutta lopulta pistettiin USB tikulla uusi softa Nodeen ja kappas Qobuz toimii ja kaikki toimii.

Tunnusti kyllä, että mitään korjausta ei pitäisi olla softaversioissa, mutta niin vain toimii. Toki eihän tuo varmaan tarvitse kun filesysteemin uudelleen struktoroinnin niin voi tulla kuntoon.

Pakko kuitenkin nostaa Bluesoundille hattua tämmösestä toiminnasta, että jenkeistä asti soitellaan ja avitetaan yksittäistä harrastajaa. 💪

Nyt ruvetaan fiilistelee miltä tuntuu BluOSsin kautta Qobutsin käyttö..
Erinomaista asiakaspalvelua alkukankeuden jälkeen.
Nyt ei muuta kuin kovaa ajoa ja nautinnollisia kuunteluhetkiä!

T: Vesku
 
Back
Ylös