Asiakaspalvelu hifiliikkeissä

Täältä tärähtää täydet pisteet Telekareliashopille, aivan loistavaa palvelua! Asiantuntemus, myyjien mukavuus, yleinen ilmapiiri tiloissa huipputasoa, kyllä menee edelleenkin rahaset seuraavissa laitehankinnoissa sinne suuntaan ;)
 
Enpä oikeastaan muista saaneeni tosi huonoa palvelua missään alan liikkeesä , huolimatta pers'aukisen taapertajan olemuksestani 8)
Hyvää palvelua MrHifistä (ja melkein naapurissa) .
Joskus viime vuosituhannella ihmetellessäni kuulokkeita Kruunuradiossa , Råback osoitti lähes epäinhimillistä itsehillintää selittäessään noviisille kuulokkeiden salaisuuksia.
Audiostarissa mukavan rento ja kiireetön meno tutustuessani Staxien maailmaan.
 
Ostelen kamoja nykyisin laajasti eri liikkeistä. En juuri nyt muista saaneeni huonoa palvelua mistään, vaikkakin alalle ryhtyvät ovat usein melkoisia persoonallisuuksia. Soundworksin molemmat kaverit ovat hienoja ihmisiä, Lappi on mukava ja tehokas mies, Santtu varsinainen herrasmies, Kastikainen hoitaa asiat perusteellisesti ja hyvin, Ratilainen kyselee jopa kokemuksia jälkikäteen, Niinimäellä on aina aikaa jutella jne. jne.

Liikkeisiin kannattaa tutustua, sillä näillä 'äijillä' on kokemusta ja näkemystä.
 
jiisimula sanoi:
On erittäin epäkorrektia jos kauppias haukkuu muita liikkeitä, yrittäjiä, tuotemerkkejä hyvinkin avoimesti...

Kauppiaan periaate numro uuno: Älä hauku toisia, kehu omaasi! Tuon kun muistaa niin mun kanssa pärjää. En ole saanut huonoa palvelua tämän alan liikkeistä. Ja ylipäätään olen huomannut viimeaikoina enemmän ja enemmän positiivisia palvelukokemuksia suomalaisissa kaupoissa. Hienoa ja minulle se todellakin merkitsee.
 
Itse ostelen romppeita vähän joka paikasta, riippuen mistä saa stä mistä on kiinnostunut. Aina olen saanut, pikkupojasta asti, asianmukaista tai hyvää palvelua. Ehkä paikka jossa oli mielestäni kaikkein parasta palvelua jossa asiaksta kuunneltiin, sai romut kotiin testattavaksi ja aina oli myyjillä sekä kauppaa hierottiin vanhaan kunnon tapaan tinkien oli HiFi klubi uudenmaankadulla Helsingissä.

Myös Kruunuradio menneillä vuosikymmenillä oli hyvä ja asianmukainen kauppa asioida, nyttemmin Audiostar on kyseisen konsortion ainoa liike jossa kehtaa asioida.
 
KotiAV on aivan loistava palveluntasoltaan ja nopeudeltaan. Mutasen palvelu Soundworksissä nyt ei voisi olla enää yhtään parempaa myöskään. Suosittelen jokaiselle. Mitrolta Highend Studio Tampereelta ihmettelen, jos kukaan on koskaan saanut huonoa palvelua.

En viitsi noita "huonoja" liikkeitä mainita nimeltä, kun voi olla että on ollut huono päivä kyseessä. On välillä ollut kyllä niin tympeää ja hyvä, että ei sanota haista ***** päin naamaa. Mulla tulee aika harvoin käytyä muuta kuin ostoaikeissa katselemassa liikkeissä. Ensin vaan pitää päästä kuulemaan ja näkemään, mutta jos palvelu on perseestä niin ei mikään laite ole niin hyvä ettei sitä voisi jättää hyllyyn ja etsiä seuraava potentiaalinen vaihtoehto. Yleensä kumminkin se aika venyy, kun ei aina viitsi tehdä kauhean kiireen kanssa hankintoja, jos niitä kumminkin on tarkoitus pitää laitetelineessä pitempään.
 
kor_ sanoi:
Rauman Luxcenter:
myyjä vain totesi tähän että minulla on vain huono kuulo enkä ymmärrä hyviä kaiuttimia.

Audio Pori:
Tästäpä myyjä kilahti ja sanoi että on se stna prkl (oikeesti) kun nykyajan nuoret (olin 25 silloin) eivät tajua mitään äänestä. Jupisi se siinä jotain muutakin vielä.

Highendstudio helsinki:
Myyjän tuijoteltua kattoon ja lattiaan hetken aikaa lähdin pois

Musiikin.com:
Tämä oikeastaan katkaisi "kamelin selän"

:D :D :D
Ilman antipatioita mitään näitä liikkeitä kohtaan täytyy todeta, että varsin hauska keskustelun avaus. Osan tapahtumista voin jopa kuvitella sielun silmin :D :D
 
Fundeeraaja sanoi:
Sepi, Sepi!

Kun asiakaspalvelu on kohdallaan niin myyjä auttaa vaikka keskellä yötä jotta asiakaan ongelmat korjaantuisi.

Se mikä voi tänään olla satasen kalliimpi kuin naapurilla, voipi huomenna olla 300 e edullisempi, huollon, takuun tai jopa synergia-alennuksien ansiosta. Monesti metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Kalle, Kalle :D

En minäkään ole huonoa palvelua missään saanut ja jopa pyhäpäivänä olen kauppoja tehnyt. Mitä nyt kerran tsadissa oli suuria vaikeuksia saada tuoliparista kumpaakaan siihen varsinaiseen spottiin. Kulttuurierot nääs :p

Pari esimerkkiä:

Kun vaihdoin SMG-C:t MG-10:aan niin sain ne ensin kotikuunteluun viikonlopuksi. Kuitenkin siinä liikkeessä väliä olisi pitänyt maksaa demopariin 5000mk (hyvitys 5000mk, demopari 10000mk) joten tein toisen liikken kanssa vaihtokaupan 2000mk:n välirahalla (hyvitys 7000mk, käytetyt 9000mk).

Kun piti saada MG-1.6:t niin kävin paikallisessa liikkeessä ottamassa tyypit. Tästä demoparista olisi pitänyt kuitenkin pulittaa 300€ enemmän kuin mitä sain korkkaamattomat toisaalta. Joten money talks, sepi walks (drives) :D
 
Komppaan muita Tampereen harrastajia eli kehun Hifihuonetta ja HES TRE:tta. Hifihuoneelta on tullut ostettuakin yhtä jos toista, Mitrolta ei vielä mitään, mutta kuuntelemassa on käyty useampaankin otteeseen. Olen saanut aina erittäin palveluhenkisen ja ystävällisen vastaanoton. Laitteita on välillä suorastaan tyrkytetty kotikuunteluun ja joku pienempi ostos on tullut tehtyä ihan näistä syistä eli kun on ollut avulias ja ns. "hyvä myyjä" (toki jotain alustavaa harkintaa on ollut ennen kauppaan menoa...) :)

Muutamissa muissa liikkeissä on tullut käytyä useampaankin otteeseen demopäivillä ym. ja näistä MrHifi ja Audiopori ovat jääneet positiivisina tapauksina mieleen.

Itse olen sitä mieltä, että hifiliikkeiden on pakko hoitaa asiakkaansa (nykyiset + potentiaaliset!) hyvin, koska muuten on vaan helpompaa tilata netistä... Nettikaupat ei ainakaan kettuile päin naamaa :)
 
Tulee aika harvoin asioitua hifiliikkeissä. Viimeisen neljän vuoden aikana olen käynyt Kruunuradiossa, Mareksilla ja Mr. Hifissä. Kaikissa mainituissa liikeissä olen saanut hyvää ja asiantuntevaa palvelua.
 
HiFi sanoi:
Itse ostelen romppeita vähän joka paikasta, riippuen mistä saa sitä mistä on kiinnostunut. Aina olen saanut, pikkupojasta asti, asianmukaista tai hyvää palvelua. Ehkä paikka jossa oli mielestäni kaikkein parasta palvelua jossa asiakasta kuunneltiin, sai romut kotiin testattavaksi ja aina oli myyjillä aikaa kuunnella toiveita sekä kauppaa hierottiin vanhaan kunnon tapaan tinkien, oli HiFi klubi uudenmaankadulla Helsingissä.

Myös Kruunuradio menneillä vuosikymmenillä oli hyvä ja asianmukainen kauppa asioida, nyttemmin Audiostar on kyseisen konsortion ainoa liike jossa kehtaa asioida.
 
Hi-Fi kauppias Awardit:

Erinomaisen kärsivällistä ja ystävällistä palvelua:
- Tampere Highend Studion Mitrolta; jaksoi lähetellä Almarroja edes takas ja tiedusteli fiiliksiä ja kertoili omistaan.
- Concept Hifin Martti jaksoi myös WLMiä kiikutella, sisäänajaa jne.

Erittäin hyvää suhtautumista ja asennetta
- Soundworksin Juha. Vaikka isommat ostokset on toistaiseksi kolahtaneet eri osoitteeseen, mielellään olisi Juhalta ostanut. Kun mieheltä ostaa käytetyn virtajohdon, palvelu on yhtä hyvää, kuin olisi tehty kauppoja 20k€ setistä. Vielä joku päivä... ehkä ensin Apollon päivitys Saturniksi...

Mitä nyt yleisesti neuvoa niille tympeimmille myyjille; osa niistä nuorista risuparroista/pitkätukista tms. 'ei-pukumies-jaguaarissaan' joku päivä on se pukumies jaguaarissaan ja kiertää liikkeesi kaukaa. Ja toisilla niistä on keski-ikäisinä yhä risuparta, parkkeeraavat pyöränsä liikkeen ikkunaa vasten, mutta tienaavat triplasti mitä herra kauppias. O tempora, O mores!
 
Niinhän se on. Asiakaspalvelu on katoava luonnonvara. Ihmiset on uusavuttomia ja ostetaan sieltä mistä googlettamalla löydetään halvin hinta. Yritykset yrittää olla ajan hermolla viljellen sähköpostiosoitteita yms joihin ei vaivauduta vastaamaan yms..

Eikä tunnu olevan eroa, oletko ostamassa autonrenkaita vaiko pari kämppää kerralla.
 
JanJ1 sanoi:
Mitä nyt yleisesti neuvoa niille tympeimmille myyjille; osa niistä nuorista risuparroista/pitkätukista tms. 'ei-pukumies-jaguaarissaan' joku päivä on se pukumies jaguaarissaan ja kiertää liikkeesi kaukaa. Ja toisilla niistä on keski-ikäisinä yhä risuparta, parkkeeraavat pyöränsä liikkeen ikkunaa vasten, mutta tienaavat triplasti mitä herra kauppias. O tempora, O mores!

Siperia opettaa. Autoa hakiessa menin aikoinaan Viikin MetroAutoon koeajamaan uutta Leonia. Vastaan tuli ensimmäisenä vanha patu, jota ei selkeästikkään kiinnostanut palvella nuorta juippia. Noh, äijä pisti uusimman nuoren myyjänsä palvelemaan minua virnuilujen kera, mutta kyllä sen naama väänty aika mutkalle kun halusin pistää sen hienoimman turbo Leonin lisävarusteineen pakettiin ja heti kotia. Harmi vain että piti sen takia ottaa väärän värinen auto. En olisi varmaan muuten sieltä hommannut sitä autoa, mutta saipahan nuori myyjä provikat ja vanhaa myyjää varmaan harmitti tovin.

Välillä ihmettelen sitä, jos nuori (alta 35) asiakas astelee rennomissa vapaa-ajan varusteissa liikkeeseen, niin sitten sillä ei varmaan ole rahaa. Vaivautuisivat edes kysymään paljonko asiakas on valmis panostamaan liikkeen tuotteisiin.

Ellei minua palvella miellyttävästi liikkeessä, nii ei tarvi odottaa että jätän rahani sinne, sillä liikkeessä maksan aina asiakaspalvelusta. Internet on kuitenkin kätevämpi ja halvempi.
 
Hmm.. musiikin.com:lta tuli anteeksipyyntö tuosta tapauksesta. Voisin jopa antaa anteeksi tuon, mutta saisivat laittaa kaikki asiakaspalvelijat jollekin kurssille.
 
kor_ sanoi:
Hmm.. musiikin.com:lta tuli anteeksipyyntö tuosta tapauksesta. Voisin jopa antaa anteeksi tuon, mutta saisivat laittaa kaikki asiakaspalvelijat jollekin kurssille.

Oho, mä en ikinä saanut pistekomin taholta tulleelle vittuilulle anteeksipyyntöä. Sen sijaan ennen keissiäni tuli jotain innokasta käännytyssössötystä yksityisviesteinä kyllä.
 
Kulttuuri sanoi:
Täältä tärähtää täydet pisteet Telekareliashopille, aivan loistavaa palvelua! Asiantuntemus, myyjien mukavuus, yleinen ilmapiiri tiloissa huipputasoa, kyllä menee edelleenkin rahaset seuraavissa laitehankinnoissa sinne suuntaan ;)

Komppaan, aina mukava käydä, vaikkei mitään olisi ostamassakaan.
 
Minulle asiallinen palvelu on tärkeää, joten jaanpa nyt tällä tavoin julkisesti omat asiakaspalveluplussani suomalaisille kauppiaille, koska tämä ketju moiseen houkuttelee. Joitakin positiiviseen sarakkeeseen kuuluvia liikkeitä jätän pois listalta sen vuoksi, että joko a) niissä liikkeissä käymisestäni on jo sen verran aikaa, että referenssiarvo on väljähtänyt tai b) kokemus on kertaluonteinen ja "vain" peruspositiivinen.

Plussat hyvästä asiakaspalvelusta jaan siis täten seuraaville:
+ JKL Audiocenter / Marjamäki
+ Soundworks / Silvennoinen
+ Audioshop Ratilainen / Ratilainen
+ Hifihuone / Nikkilä & Niemi
+ MR Hifi / Raumanen

Jaetuilla plussilla ei ole palautusoikeutta, eikä päätöksestä kannata valittaa. :D
 
Hifikaupoista olen saanut pelkästään positiivista palvelua, eräältä maahantuojalta en. Maahantuoja epäili vikaa kuvitelluksi eli minua luulotautiseksi. No, eihän noitten 2kE soittimien edes tarvi kaikkia levyjä soittaa, sehän on ominaisuus? Eikö? >:D :D Laitoin kyllä sitten tuon maahantuojan kaikki vermeet boikottiin, ja boikotti on pitänyt. Jotain haluttavaa siellä listoilla kyllä olisi, katsotaan josko boikotti joskus purkaantuu... :)
 
onneksi en ole hifikauppias en varmaan saisi yhtään kauppaa koska en kyllä viitteisi mitään parin tonnin vehkeitä lähetellä ympäri suomea möyhäkäisille testiin..... tuntuu että hifin ostaminen on maailman vaikein asia. kun näitä lukee niin tuntuu että itse olen tyhmä tai jotain koska rahhoo ei liikaa ole mutta silti olisin valmis tilaamaan heti focalin diablo utopiat ja jalustat kuulematta jos niitä jostain saisi :(
 
Back
Ylös