Jyrki_H sanoi:Janne: Minä en täysin luottaisi kauppiaaseen. Hyvän kauppiaan kanssa voi päästä hedelmälliseen yhteistyöhön, mutta taka-alalla on aina kaupalliset intressit. Hifikauppa kun ei ole hyväntekeväisyyttä, mutta tyytyväinen asiakas on kauppiaalle tärkeä asia ihan bisneksen kannalta.
Olen aivan samaa mieltä. Kauppiaan intresseissä harvoin hyväntekeväsiyys on mielessä, kyseessä on elinkeinon harjoittaminen, niin omien edustamiensa tuotteiden lobbaaminen ja paremmuuden tai ylivertaisuuden esille tuominen on kauppiaan tehtävä. Hyvä kauppias osaa oikealla argumentoinnilla ja asiantuntemuksella vaikuttaa tuotteen mielikuvaan ja tarpeellisuuteen sekä oikeanlaisten tuotteiden tuovan juuri sitä etsittyä ominaisuutta.
Turhan monesti olen törmännyt siihen että minulle mieleiset merkit ja laitteisto on torpattu myyjäliikkeen toimesta "että vaihda nyt tähän heidän paljon parempaan, kun lehdet xyz ovat samaa mieltä että tässä on se maailman paras" Sikäli ärsyttävää että kun ei ole edes vaihtamasssa vaan kertoo että on tällainen ja tällainen laitteisto olemassa, niin myyjä torppaa ja arvostelee oman laitteiston ja tuputtaa omaa valikoimaansa. Näitä liikkeitä kartan kuin ruttoa.
Laitteiston tehtävänähän on toistaa kuuntelijan mielimusiikki mahdollisimman miellyttävällä tavalla, eikä päinvastoin.