aaninen.fi -verkkokauppa

Kannattaa mielestäni hyödyntää matkahuoltoa, jotta bisnekset ei kärsi. Tavaraa liikkuu. Tuotto liikkuu.

Bisnes miehillä kannattaa olla bisnekset etusijalla.

:)


Muuten saattaisin käyttääkin Matkahuoltoa, mutta Postin lähetyspisteet jakautuvat paremmin ja yksi niistä on niin lähellä, etten näe mitään järkeä kiikuttaa jokaista UMIK-1 mikrofonia erikseen 10 kilometrin päähän Matkahuollon lähetyspisteeseen. Tuonne lähimpään Postiin saan sen vietyä fillarillakin ja ympäristö kiittää. Kunhan vaan saan kuntoni riitäväksi. Toinen vaihtoehto olisi, että toimitan tuotteita vain kerran viikossa ja vien kaikki viikon lähetykset kerralla vaikka sinne Matkahuoltoon. Tämä vuorostaan aiheuttaa asiakkaalle toimtuksessa jopa viikon viiveen. En sitten tiedä olisiko se paha asia? Voisin tietysti hinnoitella nämä toimitustavat erikseen. Eli tilaus kerran viikossa lähteviin olisi edullisempi ja heti toimitus olisi kalliimpi, mistä erotus lahjoitettaisiin ympäristön suojeluun.
 
Ajatuksesta teoiksi.


toimitustavoista-7.11.2019.png




Uudet, erilaiset toimitustavat on valittavissa kaikille tuottelle, kunhan kliksuttelen vivut kohdilleen.
 
Muuten saattaisin käyttääkin Matkahuoltoa, mutta Postin lähetyspisteet jakautuvat paremmin ja yksi niistä on niin lähellä, etten näe mitään järkeä kiikuttaa jokaista UMIK-1 mikrofonia erikseen 10 kilometrin päähän Matkahuollon lähetyspisteeseen. Tuonne lähimpään Postiin saan sen vietyä fillarillakin ja ympäristö kiittää. Kunhan vaan saan kuntoni riitäväksi. Toinen vaihtoehto olisi, että toimitan tuotteita vain kerran viikossa ja vien kaikki viikon lähetykset kerralla vaikka sinne Matkahuoltoon. Tämä vuorostaan aiheuttaa asiakkaalle toimtuksessa jopa viikon viiveen. En sitten tiedä olisiko se paha asia? Voisin tietysti hinnoitella nämä toimitustavat erikseen. Eli tilaus kerran viikossa lähteviin olisi edullisempi ja heti toimitus olisi kalliimpi, mistä erotus lahjoitettaisiin ympäristön suojeluun.

Suurin osa varmaan haluaa paketin mahdollisimman nopeasti, iso etu verrattuna ulkomailta tilaamiseen. Postin paketit saa nykyään ilmasto kompensoituna hyvin pientä lisämaksua vastaan. Käytin tuota optiota viimeksi, kun tuli paketti lähetettyä, tais olla +5 senttiä normi hintaan.
 
Suurin osa varmaan haluaa paketin mahdollisimman nopeasti, iso etu verrattuna ulkomailta tilaamiseen. Postin paketit saa nykyään ilmasto kompensoituna hyvin pientä lisämaksua vastaan. Käytin tuota optiota viimeksi, kun tuli paketti lähetettyä, tais olla +5 senttiä normi hintaan.


Mutta ulkomailta tilauksessa on tullaus ym. käytännöt välissä vrs. kotimainen verkkokauppa. Edelleen nopein mahdollinen toimitustapa on saatavilla ja hinnoittelu sen ja Viikkotoimituksen välillä on kerrottu selkeästi. Tokihan nohevin asiakas tilaa tuotteen juuri maanantaina tai tiistaina ja saa sen jo loppuviikosta itselleen keskiviikkona lähetettynä, edullisimmin.


*lisäys*

Alkuperäinen ajatus oli, että nopeimman toimitustavan hinta sisältää myös lahjoituksen WWF:lle, mutta yleisesti ottaen tuo WWF:lle lahjoittaminen aaninen shopin kautta on ollut floppi, niin en sitä sitten ajatellut enempää.
 
Voisin miettiä vielä veivaavani toimitustapoja sen verran, että Viikkotoimitus toimitetaan Matkahuollolla. Kerran viikkoon olisi järkevämpää ajaltaa pitempikin matka lähetyksiä viedessä Matkahuollon lähetyspisteeseen. Tosin toistaiseksi on lakonkin aikana Postin pakettipalvelut kulkeneet liki normaalisti. Senhän tuo Viikkotoimitus tekee, että asiakkat optimoivat tilauksensa tiistaille tai keskiviikko-aamuun, että saavat nopean toimituksen edullisemmin. Siinähän ei mitään väärää tietysti ole ja homma toimii, kun lähetykset kasaantuvat vain paremmin köntäksi ja minäkin voin varautua muitten töiden ohessa tiettyyn aikatauluun. Nyt olen hoitanut asian lennossa seuraten sähköpostilla tilaukset ja muuttanut päivän ohjelmaa tarpeen mukaan saadakseni toimitukset nopeiksi.
 
Toimitan aaninen shopin tilaukset toistaiseksi Matkahuollolla. Tilauksen viestikenttään voi kertoa mihin toimipisteeseen haluaa lähetyksen.
 
Kun nyt olen tainnut leimautua sellaiseksi kalastavaksi hifistiksi, niin otin ajatuksia vastaan ja tämmöinen kehittyi.

https://aaninen.fi/shop/fi/30-kalastusluvat



Tarkoituksena on auttaa nimenomaan pienimpiä osakaskuntia pysymään kehityksen mukana ja tarjota edullista palvelua kalastuslupien verkkomyyntiin. Ne paikalliset huoltoasemat kuittivihkoineen on tärkeitä, mutta nykynuoriso ei välttämättä osaa turista mukavasti Leena-lupamyyjien kanssa. Muoviset pyydysmerkit jättäisi pois Metsähallituksen tapaan ja valvonta perustuisi nimeen ja puhelinnumeroon, mitkä ovat lainkin velvoittamia tietoja pyydyksissä.
 
Koska päädyin ratkaisuun, etten käytä Suomessa jälleenmyyjäverkostoa omille tuotteilleni, niin pitää kehittää vaihtoehtoinen tapa lähestyä asiakkaita. 525 DIY -lattiakaiuttimet ovat sinänsä helpot toimittaa Postin avustuksella ja niille jo perustinkin palvelutuotteen aaninen shopiin, minkä ostaessa saa kaiuttimet kotikuunteluun.

https://aaninen.fi/shop/fi/palvelumme/96-525-diy-kotikuuntelu.html


Vastaavaa ajatusta yritän rakentaa muillekin omille kaiuttimille ja subwoofereille, mutta niiden esittely pitää järjestää henkilökohtaisesti tuotteiden monipuolisten ominaisuuksien takia. Katsotaan miten ratkaisen asian käytännössä.



*lisäys*


Nyt myös henkilökohtainen esittelypalvelu pystyssä. Toivoisin, että harrastajat alkaisivat olla valmiita maksamaan palveluista tässäkin muodossa niin ei olisi tarve piilotella niitä sivukuluja hämärästi tuotteiden katerakenteeseen. Maksettaisiin vain siitä, mitä tilataan. Toiminta olisi huomattavasti mukavampaa ja läpinäkyvämpää mielestäni näin.


https://aaninen.fi/shop/fi/palvelumme/98-tuotteen-kotikuuntelu-henkiloekohtaisella-esittelyllae.html
 
Viimeksi muokattu:
Aiemmin toimituksen etäisyys oli aaninen shopissa tuoteominaisuutena. Laitoin sen kuitenkin järkevämmin eli nyt esimerkiksi LiteSubin toimituskulut riippuvat osoitetietojen valinnasta kuinka etäällä Joensuusta asuu. Näin saadaan samaan toimitukseen helpommin kerralla useampia tuotteita kuin yksi. Koska asiakas monesti haluaa tietää toimituskulut nopeasti ilman turhia klikkauksia, niin laitan ne tuotetietoihin näkyviin.

Tässä tämä esimerkkitapaus, LiteSub:

https://aaninen.fi/shop/fi/valmiit-kaiuttimet/51-litesub.html


Sen kohdalla on nyt myös todellinen ominaisuuskin valittavissa eli väri.
 
Moi, vinkkinä et mulle oli ainakin aavistuksen haastavaa löytää kauppaan linkki äänisen etusivulta. Käytin sivuja android puhelimella. Sen logolinkin yhteydessä ei ole mitään tekstiä tai vihjettä, että se olisi linkki ja valikossa ei ole linkkiä(?).
 
Moi, vinkkinä et mulle oli ainakin aavistuksen haastavaa löytää kauppaan linkki äänisen etusivulta. Käytin sivuja android puhelimella. Sen logolinkin yhteydessä ei ole mitään tekstiä tai vihjettä, että se olisi linkki ja valikossa ei ole linkkiä(?).


Kiitos kehitysajatuksesta. Yleensä itse käytän tietokoneen verkkoselainta ja tuo pointti onkin jäänyt unholaan. Muokkasin hieman etusivua uusiksi.
 
Tuorein tieto on ollut aaninen shopin etusivulla, mutta nyt lisäsin toisen paikan.

https://aaninen.fi/shop/fi/33-uutiset



Banneria minä haaveilen, mutta se saattaa jakaa käyttäjäkokemuksia ja pitää hieman tutkia asiaa.
 
Huomasin tuossa, ettei tällä hetkellä Ruotsissa ole ollenkaan miniDSP:n virallista jakelijaa. Niinpä katsoin sopivaksi alkaa kääntämään tuotetietoja. Ruotsiksi niitä en itse saa, mutta toivon englannin kelpaavan. Rahtipuolikin pysyy lahden taakse ihan järkevänä hinnoiltaan niin miksipä ei. On vain aika työlästä käydä kaikki tuotteet läpi toiselle kielelle. Viisi tuotetta olen nyt saanut valmiiksi ja montakos noita onkaan? Puuh.
 
Kannataisiko käyttää jotain toista ihmistä, jolta sekä Ruotsi sekä Englanti sujuu.
 
Varmaankin kannattaisi. Tosin en tiedä saako toisen ihmisen palkkaa siitä työstä näillä katteilla kustannettua.
 
Kysys riggingiltä, ainakin Ruotsi ja tekninen tietämys on hanskassa. Tuskin hän sinua konkurssiin hinnoittelulla laittaa.
 
BisnessFinlandille laput vetämään kansainvälistymisprojektin edistämiseksi.
 
Back
Ylös