idealehifi
Yhteistyökumppani
- Liittynyt
- 11.2.2009
- Viestejä
- 239
Hei,
”Garbage in, garbage out”
Näin mainosti eräs merkki joskus 80/90-luvulla ja tartuin syöttiin.
No, silloin oli helpompaa, vinyyli tärkein media ja ollen mekaaninen toistoketju, myös glasgowlaiset metallipajat pystyivät tuomaan jotain parannusta alalle. Ja hyvin soi, mikäs siinä. Äiti kuuli sen ensiksi, samaan aikaan, kun kaverit poltti nuotiolla mun saksalaisen ”Stereo”-lehden, jossa oli tuon soittimen testi. Se ei ollut heiltä mikään kannanotto hifiin, ihan vaan v…tuilua. Olin varmaan liikaa hehkuttanut audioasioita. Kyllä harmitti… kerrankin oli testivoittajan artikkeli hallussa, mutta varmaan ansaittu kurinpalautus.
Mutta, mutta… hieman hupaisaa on, että kaikki ”lupaukset”, lunasti yksi britti Durhamista eli Simon Yorke ja hänen S7, jonka ostin vuonna 1997. ”Bang” ja palaset loksahtivat heti paikoilleen. Vain varallisuuden puute ja ikuinen toivo jakaa hyvää asiaa, päästi tuon soittimen käsistäni, nyttemmin onneksi paikkaan, jossa voin joka kesä käydä moikkaamassa.
Tilalle tuli S10 ja myöhemmin S10/Aeroarm ja siitä on kysymys tässä viestissä.
Valitettavasti maailman viimeinen, s/n 12, Aeroarm lähtee pois Suomesta. Mukaan myös S10, Stand 1 ja kompressori. Suomalainen dominanssi Aeroarmien maailmassa – 2/12 – on mennyttä, jäljelle jää vain mun oma, sarjanumeroltaan 02.
Jotta kaukainen ostaja voisi olla hieman varmempi uudesta ostoksesta, lupasin auttaa ystävääni eli myyjää ja laittaa pelin soimaan meillä Kampissa. Ja jotenkin teki mieli käyttää ”vierashuoneen” settiä, jossa lähinnä Audiogramia.
Viidensadan riaa, 1500 euron integroitu ja parin tonnin ämyrit plus jalustat. Halpaa monessa mielessä tai ainakin verrattuna saksalaisen hinnoittelun mukaisen SYD S10/AA setille – oisko ollut noin 33000 euroa? Ja sitten neula – van den Hulin DDT II, joka on ”uusittu” – Uralilla ja taivas aukeni. Voi hemmetti, että soi hyvin, aivan käsittämätöntä…
Totta kai tiesin, että AA on hyvä, jollei uniikki juttu, mutta tässä ”halpissetissä”, tapahtui jotain maagista. Kummaa, että yleensä kirjoittelen tätä, mun pitäisi olla kuuntelemassa. On täysin varmaa, että mun oma S10/AA tulee pian ulos laatikosta ja soi noiden puoli-ilmaisten Audiogramien kanssa. Siitä tulee hieno setti.
Aeroarmia ei enää saa, eikä saa Simonin S10 soitintakaan, mutta ehkä voisin ”aktivoitua”, jos joku haluaisin noita upeita Audiogrameja.
Hmmm… tuskin mitään ryntäystä on tulossa, mutta täällä soi kyllä äärimmäisen hyvin. Käykää vaikka kuuntelemassa.
Vain yksi kerrallaan, heh heh
Niin, oliko ”äänilähde” sulle tärkeä koko setin kannalta?
Vastaukset tähän ketjuun.
Terveisin,
Kari ja Minni-kissa ja Pete-koira ja Törppö-lokki
PS.
Jottei nyt kenellekään tulisi pahaa mieltä, editoin tuon alun hieman neutraalimmaksi ja merkeiltään nimettömäksi.
”Garbage in, garbage out”
Näin mainosti eräs merkki joskus 80/90-luvulla ja tartuin syöttiin.
No, silloin oli helpompaa, vinyyli tärkein media ja ollen mekaaninen toistoketju, myös glasgowlaiset metallipajat pystyivät tuomaan jotain parannusta alalle. Ja hyvin soi, mikäs siinä. Äiti kuuli sen ensiksi, samaan aikaan, kun kaverit poltti nuotiolla mun saksalaisen ”Stereo”-lehden, jossa oli tuon soittimen testi. Se ei ollut heiltä mikään kannanotto hifiin, ihan vaan v…tuilua. Olin varmaan liikaa hehkuttanut audioasioita. Kyllä harmitti… kerrankin oli testivoittajan artikkeli hallussa, mutta varmaan ansaittu kurinpalautus.
Mutta, mutta… hieman hupaisaa on, että kaikki ”lupaukset”, lunasti yksi britti Durhamista eli Simon Yorke ja hänen S7, jonka ostin vuonna 1997. ”Bang” ja palaset loksahtivat heti paikoilleen. Vain varallisuuden puute ja ikuinen toivo jakaa hyvää asiaa, päästi tuon soittimen käsistäni, nyttemmin onneksi paikkaan, jossa voin joka kesä käydä moikkaamassa.
Tilalle tuli S10 ja myöhemmin S10/Aeroarm ja siitä on kysymys tässä viestissä.
Valitettavasti maailman viimeinen, s/n 12, Aeroarm lähtee pois Suomesta. Mukaan myös S10, Stand 1 ja kompressori. Suomalainen dominanssi Aeroarmien maailmassa – 2/12 – on mennyttä, jäljelle jää vain mun oma, sarjanumeroltaan 02.
Jotta kaukainen ostaja voisi olla hieman varmempi uudesta ostoksesta, lupasin auttaa ystävääni eli myyjää ja laittaa pelin soimaan meillä Kampissa. Ja jotenkin teki mieli käyttää ”vierashuoneen” settiä, jossa lähinnä Audiogramia.
Viidensadan riaa, 1500 euron integroitu ja parin tonnin ämyrit plus jalustat. Halpaa monessa mielessä tai ainakin verrattuna saksalaisen hinnoittelun mukaisen SYD S10/AA setille – oisko ollut noin 33000 euroa? Ja sitten neula – van den Hulin DDT II, joka on ”uusittu” – Uralilla ja taivas aukeni. Voi hemmetti, että soi hyvin, aivan käsittämätöntä…
Totta kai tiesin, että AA on hyvä, jollei uniikki juttu, mutta tässä ”halpissetissä”, tapahtui jotain maagista. Kummaa, että yleensä kirjoittelen tätä, mun pitäisi olla kuuntelemassa. On täysin varmaa, että mun oma S10/AA tulee pian ulos laatikosta ja soi noiden puoli-ilmaisten Audiogramien kanssa. Siitä tulee hieno setti.
Aeroarmia ei enää saa, eikä saa Simonin S10 soitintakaan, mutta ehkä voisin ”aktivoitua”, jos joku haluaisin noita upeita Audiogrameja.
Hmmm… tuskin mitään ryntäystä on tulossa, mutta täällä soi kyllä äärimmäisen hyvin. Käykää vaikka kuuntelemassa.
Vain yksi kerrallaan, heh heh
Niin, oliko ”äänilähde” sulle tärkeä koko setin kannalta?
Vastaukset tähän ketjuun.
Terveisin,
Kari ja Minni-kissa ja Pete-koira ja Törppö-lokki
PS.
Jottei nyt kenellekään tulisi pahaa mieltä, editoin tuon alun hieman neutraalimmaksi ja merkeiltään nimettömäksi.
Liitteet
Viimeksi muokattu: