Tuo oma nykyinen on toteutettu juurikin tuolla "peruskaavalla", jossa vaneriplintissä on moottorille ja mekanismille tilat ja loput umpivaneria, peltilevy on ruuvattu plinttiin melko monella ruuvilla + pellin tyhjät tilat täytetty bitumilla.
Siinä kuitenkin tuo laakeri on tyhjän päällä vain pellin varassa. Tuo nopeudensäätömekanismi on senverran liki tuota laakeria, (kuten ylempänä olevista kuvista näkee), että vakiomekanismilla ei laakeria plinttiin kiinnitellä.
Kuten tuossa ylempänä koetin sekavasti selitellä, että kun mekanismista puolet siirtää pellin päälle (eli se käyrä vipu, joka on kahdella ruuvilla siinä nopeudensäätövivussa), tulee laakerin ympärille senverran tilaa, että plintin voi jo tehdä laakerin alle asti (laakerille tarvitsee luonnollisesti reiän, johon laakeri tulee).
Tällöin laakerin kolme kiinnitysruuvia voi vetäistä plinttiin asti, jolloin laakeri kiristyy peltilevyn ja plintin väliin.
Tuollainen modattu pelti, jossa puolet nopeudensäätömekanismista on siirretty pellin päälle, löytyy jo ja sitä värkätessäni sain idean tuon pellin kokonaan pois jättämisestä. Siihen kun ei jää kiinni kuin tuo välipyörän liikutteluun tarvittava kisko mikäli moottorinkin ruuvailee plintin pohjaan kierretankojen avulla.
On totta, että alkuperäinen nopeudensäätövivun nuppi lautasen vieressä on hankala toteuttaa, ajattelin tehdä sen leikkaamalla orkkispellistä sen kohdan palana, missä vivun koloset on lautasen vieressä ja ruuvata sen sitten siihen lautasen kylkeen alkuperäiselle paikalleen jotta hässäkän geometria säilyy suurin piirtein alkuperäisenä. Tuon vipusysteemin kiinityspisteen voi tehdä siiten plinttiin kuten se on siinä pellissäkin, siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Tuolla lencoheavenissa on monta soitinta, joissa jokin edellämainituista modauksista on toteutettu (moottorin kiinitys alhaalta käsin, laakeri plintissä, pellin päälle siirretty nopeudensäätömekanismi), mutta en ole löytänyt yhtäkään, jossa koko pellistä olisi luovuttu.
Pätkällä verhokiskoa ja diy liukupalalla pellistä eroon?